Usługi lotnicze

Szkolenie motolotniowe
Więcej informacji
Flytech jest szkołą motolotniową wpisaną do Rejestru Podmiotów Szkolących prowadzonego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod numerem 235RPS-10/2017. Prowadzimy szkolenia do uzyskania świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP z wpisem podstawowym PHG(L). Szkolenie do uprawnień PHG(L) czyli motolotnie lądowe składa się z części teoretycznej (48 godzin) oraz części praktycznej (25 godzin). Szkolenie teoretyczne może być prowadzone metodą stacjonarną, zaoczą lub elektroniczną (e-learningową).
Szkolenie teoretyczne składa się z następujących przedmiotów:
– Prawo lotnicze
– Człowiek – możliwości i ograniczenia
– Meteorologia
– Nawigacja
– Procedury operacyjne
– Osiągi i planowanie lotu
– Wiedza ogólna o statku powietrznym
– Zasady lotu
– Bezpieczeństwo lotów
Szkolenie praktyczne składa się z minimum 25 godzin lotu, które obejmują:
– loty do strefy
– loty po kręgu
– loty po trasie
Szkolenie praktyczne odbywa się etapami. Pierwszy z nich to loty do strefy czyli w rejonie lotniska. Mają one na celu zapoznanie pilota-ucznia z powietrzem, wysokością oraz własnościami motolotni. Na tym etapie pilot-uczeń poznaje podstawowe elementy związane z zasadami sterowania motolotnią oraz poznaje teren, w którym odbywają się loty szkolne. Po pierwszych lotach zapoznawczych instruktor zajmuje miejsce na tylnym fotelu z którego instruuje i nadzoruje pilota-ucznia. Po lotach do strefy nadchodzi czas na najtrudniejszy z etapów czyli loty po kręgu. Na tym etapie szlifujemy umiejętności startów i lądowań co zajmuje najwięcej czasu. Po opanowaniu umiejętności startów i lądowań nadchodzi czas na loty nawigacyjne po trasie. Podczas szkolenia praktycznego uczeń musi wykonać osiem godzin lotów w charakterze dowódcy motolotni oraz cztery godziny lotu nawigacyjnego w tym co najmniej jeden przelot nawigacyjny, podczas którego należy wykonać jedno lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko startu.
Ogólne wymagania kandydata to:
− ukończone 15lat (za zgodą pełnoprawnych opiekunów do ukończenia
pełnoletniości)
− wykształcenie gimnazjalne lub równorzędne
− badania lekarskie
Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym w formie testu wyboru, który kandydat musi zdać przed wykonaniem pierwszych samodzielnych lotów. Po odbyciu szkolenia teoretycznego i praktycznego czyli wylataniu minimum 25 godzin lotów zgodnie z programem szkolenia pilot- uczeń otrzymuje zaświadczenie o ukończonym kursie, na podstawie którego może starać się o teoretyczny i praktyczny egzamin państwowy przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Szkolenie w naszym ośrodku prowadzimy na motolotni Apollo Delta Jet 2 z silnikiem Rotax 912ULS (100KM) wyposażoną w koła tundry, hamulce tarczowe na trzy kola, trymer elektryczny, radio KRT-2, zestaw przyrządów analogowych oraz elektronicznych MGL Blaze EMS-2. Zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów daje zasięg około 400km co jest atutem przy długich lotach nawigacyjnych.

Loty Widokowe
Więcej informacji
Nie jesteś zdecydowany? Nie wiesz czy latanie motolotnią jest dla Ciebie? Zgłoś się do nas w celu odbycia lotu zapoznawczego. Nie masz pomysłu na prezent dla bliskiej Ci osoby? Lot motolotnią z doświadczonym instruktorem będzie idealnym prezentem, który do końca życia zostanie w pamięci oraz przyniesie mega dużą dawkę adrenaliny i niezapomnianych wrażeń. Organizujemy loty na wieczór panieński, wieczór kawalerski, urodziny, imieniny. Latamy nowoczesną motolotnią co pozwala na niezapomniane przeżycie z równoczesnym zachowaniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Serwis i przeglądy
Więcej informacji
Od 2014r świadczymy usługi z zakresu obsługi motolotni, samolotów ultralekkich oraz wiatrakowców. Wykonujemy przeglądy okresowe, naprawy, kompletacje, wystawiamy poświadczenia zdatności do lotu, dopuszczenia do wykonywania lotów oraz przedłużenia pozwoleń na wykonywanie lotów w zależności od rodzaju statku powietrznego i stanu faktycznego. Jesteśmy w stanie przeprowadzić proces rejestracji statków powietrznych nowych, używanych, nowo kompletowanych, oraz kupionych i zarejestrowanych za zagranicą. Proces ten wykonujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami i opracowaniem pełnej dokumentacji, instrukcji użytkowania w locie i obsługi technicznej. Po wcześniejszym uzgodnieniu jest możliwość wykonania przeglądu, naprawy, poświadczenia zdatności do lotu, dopuszczenia do wykonywania lotów lub przedłużenia pozwolenia na wykonywanie lotów w miejscu wskazanym przez klienta.

Fotografia Lotnicza
Więcej informacji
Motolotnia jest idealnym statkiem powietrznym do wykonywania zdjęć i filmów z powietrza. Ma ona tą przewagę nad samolotem, że lata dużo wolniej oraz nie posiada szyby, która stanowi bardzo dużą barierę dla obiektywu co ma bezpośredni wpływ na jakość zdjęć. Nasza motolotnia jest do dyspozycji siedem dni w tygodniu dla fotografów, którzy zajmują się tym profesjonalnie oraz dla amatorów, którzy chcą realizować w ten sposób swoją pasję. Na życzenie klienta jesteśmy w stanie zrobić zdjęcia krajobrazowe, terenów inwestycyjnych lub służących pod zabudowę. Świadczymy usługi z zakresu fotografowania oraz filmowania przez cały rok na terenie całego kraju. Zdjęcia wykonywane są przez profesjonalnego fotografa.

Reklama na skrzydle
Więcej informacji
Motolotnia posiada skrzydło o powierzchni około 15m2 na którym można zamieścić całkiem pokaźną reklamę. Reklama na skrzydle motolotni jest coraz bardziej popularną metodą promowania firm lub produktów. Jesteśmy w stanie dobrać kolory poszycia skrzydła w taki sposób, aby odpowiadały wymaganiom klienta oraz zaprojektować grafikę spełniającą standardy firmy. Największym atutem lecącej motolotni jest to, że przyciąga uwagę dużej ilości osób czyli potencjalnych odbiorców.

Holowanie Banerów
Więcej informacji
Motolotnia jest wyposażona w zaczep do holowania banerów, który może mieć aż 50 znaków. Najczęstszą formą są banery w formie płaskiej lub w formie rękawa, na którym można zaprojektować dowolny napis lub grafikę.